Vi skal være kjent for å ha den beste isen –

«kremen av iskrem»

Engasjement, entusiasme og stolthet er tre ord som kjennetegner de ansatte i Hennig-Olsen Is. Denne kulturen har vi dyrket og utviklet gjennom tre generasjoner, og kanskje er dette noe av grunnen til at vi har lykkes. Hver dag jobber vi sammen for å skape gode resultater gjennom å spre «iskremlykke» over hele landet.

2016 ble et rekordår for Hennig-Olsen Is – med det beste resultatet i selskapets historie!

Jeg ser dette som et bevis på at vi gjør mye riktig. Samtidig er jeg er overbevist om at det ville vært umulig å oppnå slike resultater uten trivsel, godt samarbeid og høy kompetanse i bedriften. Jeg er trygg på at vi også vil fortsette å utvikle oss, og at vi kommer til å være konkurransedyktige også i årene som kommer.

I fjor startet vi arbeidet med å fornye hele den visuelle profilen vår. Det nye designet er stilrent og moderne – med en god balanse mellom fortid og fremtid. Den nye logoen med den smilende iskremskålen symboliserer iskremlykke – slik logoen til Hennig-Olsen Is alltid har gjort.

Vi brukte også mye tid på å forbedre interne prosesser, basert på LEAN-prinsipper. Målet med denne satsingen er å redusere sløsing i produksjonen og effektivisere driften. Denne typen arbeid vil bidra til å gjøre Hennig-Olsen Is til en mer bærekraftig, effektiv, trygg og lønnsom virksomhet.

Vår visjon er å være kjent for å lage den beste iskremen i Norge. Det innebærer at vi lager kvalitetsprodukter av de beste råvarene, at vi skaper den beste profileringen av vår merkevare, og at vi legger til rette for at salget av iskremen vår går best mulig.

Jeg er stolt over alt vi fikk til i 2016, og ser fremover med stor entusiasme og iver. For alle oss som jobber i Hennig-Olsen Is, og for våre samarbeidspartnere, tror jeg 2017 blir et minst like spennende og fremgangsrikt år!

Nøkkeltall 2012 2013 2014 2015 2016
Omsetning (millioner kroner) 679 660 731 721 773
Resultat før skatt (millioner kroner) 50 54 57 62 86
Solgt volum (millioner liter) 26,7 26,3 27,4 25,8 26,7
Markedsandel (Markedsfakta, volum) 48,2 % 46,0 % 46,7 % 48,2 % 49,5 %
Markedsandel (Nielsen, kun dagligvare) 41,9 % 41,2 % 42,6 % 43,4 % 43,2 %
Årsverk 290 240 240 226 240

Iskrem-
inspiratørene