I november gir vi 1,- per solgte softis til Movember

Også i år gir Hennig-Olsen Is 1,- per solgte softis til Movember Foundation, organisasjonen som setter fokus på kreft og psykisk helse hos menn.

Hennig-Olsen støtter Movember gjennom softissalg

I november smaker det ekstra godt med en softis, da Hennig-Olsen Is gir 1,- per solgte softis til Movember Foundation. I løpet av de siste to årene har softis-salget resultert i over 300 000,- til organisasjonen fra iskremprodusenten i Kristiansand, som håper dette årets høstsalg av softis vil resultere i en totalsum på over en halv million til Movember-kampanjen.

 

 

Fokus på barten i november

– Movember Foundation har skapt en ny tilnærming til å snakke om menns psykiske helse. Mange kjenner dem igjen på den sjarmerende barten og hva den representerer i november spesielt,  sier Jørn Veiset, salgssjef og prosjektleder for Movember-kampanjen hos iskremprodusenten. Movember har blitt en internasjonal bevegelse som tar opp noen av de største helseproblemene menn står overfor: prostatakreft, testikkelkreft, psykiske problemer og selvmord.

Håper på en halv million i 2018

– I Hennig-Olsen Is tar vi samfunnsansvaret vårt på alvor. Vi er mange som har fått møte kreftdiagnosen enten personlig, i nær omgangskrets eller familie.  Movember-kampanjen er en fantastisk måte for oss å gi tilbake til et godt formål. I 2016 nådde vi 150 000,- og i fjor økte vi til nær 170 000,-. I år håper vi å sette nytt rekordhøyt beløp som går til dette viktige arbeidet, så spis en deilig softis i november og støtt en god sak, avslutter Veiset.